czwartek, 3 marca 2016

Hina Matsuri 雛祭

Dziś ŚWIĘTO LALEK !
 Hina Matsuri 雛祭
W Japonii obchodzone jako Święto Dziewcząt.

Z tej okazji życzę wszystkim dziewczętom,
dużym i małym,
oraz wszystkim kolekcjonerom lalek
[wszelkiej maści] 
SPEŁNIENIA MARZEŃ!
Dużo zdrowia i pomyślności.


Miniaturowy Dwór Cesarski - moja najukochańsza pamiątka przywieziona z Kyoto,
w rączkach mojej 8letniej córy.




---
Przy okazji pragnę Was zachęcić do odwiedzenia wystawy 
w Muzeum Manggha w Krakowie

Lalki. Oblicza tradycji Japonii 

wernisaż:  

20.03.2016 g. 12


czas trwania:  

21.03.2016 - 26.06.2016

O wystawie (źródło) 

"Lalki. Oblicza tradycji Japonii" to wystawa japońskich lalek przybliżająca ich różnorodne funkcje oraz role, jakie spełniają w japońskim społeczeństwie. Co ciekawe, wszystkie prezentowane obiekty, kilkaset figur, będą pochodziły z polskich zbiorów, m. in. z Muzuem Lalek w Pilźnie, Villi Japonica w Wiśle oraz z prywatnych kolekcji.
Wystawa będzie skierowana do wszystkich zainteresowanych pięknymi japońskimi lalkami, a szczególnie do młodszej widowni Muzeum Manggha. Towarzyszyć jej będzie wydawnictwo w postaci albumu do kolorowania z przedstawieniami różnych typów lalek oraz krótkimi tekstami informacyjnymi.
Podczas trwania ekspozycji planowane są również wydarzenia towarzyszące w postaci warsztatów i spotkań ze specjalistami zajmującymi się tematem lalek.


7 komentarzy:

  1. Szkoda że mieszkam na drugim końcu Polski bo chętnie bym się wybrała na ta wystawę. Może chociaż pooglądam fotki- mam nadzieję że jakieś wrzucisz na bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ile tylko będzie można fotografować ;)
      ale z tym w muzeach bywa różnie.

      Usuń
  2. Hej! a kiedy się wybierasz? bo już kilka
    Duszyczek ze stolicy chętne na wystawę -
    ja ze ślubnym biorę pod uwagę V / VI :DDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwotnie myślałam o wernisażu ale ... nie dam rady :(
      Potem będę wybierać się niczym sójka za morze i pewnie przegapię.
      Dlatego bardzo mi zależy by pojechać jak najszybciej.

      Usuń
    2. ja z zasady odpuszczam sobie wernisaże -
      ileż tam ochów i achów a człowiek wszak
      potrzebuje ciszy i skupienia w tejże
      kontemplacji rzeczy martwych choć nie
      koniecznie umartwiających :)

      zatem - udanej wyprawy życzę!!!

      Usuń
  3. Taka miniaturka to prawdziwy skarb ♥

    Chętnie bym się na wystawę wybrała, ale to dłuższa wyprawa i raczej nie dostanę tyle wolnego >< Wielka szkoda, bo jest to jedna z tych rzeczy, które z prawdziwą przyjemnością bym zobaczyła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu - jakiś weekend trzeba urwać. Osobiście tylko taką opcje rozważam :) ale mam o połowę trasy bliżej to i łatwiej mi gdybać ;)
      Trzymam kciuki!

      Usuń